Serdecznie zapraszamy na Koncert Nadzwyczajny z okazji 35-lecia Obrad Okrągłego Stołu i pierwszych wolnych wyborów, który odbędzie się we wtorek, 12 listopada 2024 r., o godz. 19:00 w Sali Koncertowej Filharmonii Pomorskiej przy ul. Ołowianka 1, w Gdańsku.
Koncert symfoniczny organizowany przez Fundację Centrum Solidarności jest związany z potrzebą przypominania historii tego niezwykłego w dziejach świata, bezkrwawego procesu transformacji ustrojowej w Polsce i Europie.
Koncert zostanie poprzedzony 7-minutowym filmem pt. „Europejskie drogi do Wolności” (produkcja Fundacja Centrum Solidarności, z napisami angielskimi), które nadadzą kontekst historyczny okolicznościowemu wydarzeniu muzycznemu.
Koncert składać się będzie z trzech muzycznych części, odzwierciedlających trzy ważne etapy z historii Polski:
Odzwierciedleniem muzycznym tych trzech wydarzeń historycznych będą trzy kompozycje muzyczne, po raz pierwszy wykonywane na terenie Gdańska – miasta Wolności i Solidarności. Będą to:
Dzieła te ze względu na kontekst oraz inspirację historią i poezją realizują ideę popularyzacji kultury muzycznej skierowanej do szerokiego i zróżnicowanego grona odbiorców. Dwaj kompozytorzy są również twórcami muzyki filmowej, co może być inspirujące dla młodej widowni, a to między innymi jest też naszym celem. Koncert w tym przypadku, oprócz swych walorów muzycznych, stanie się jednocześnie narzędziem edukacyjnym, które ma na celu zainspirować i zachęcić jego uczestników do głębszego poznania ważnego okresu z historii Polski.
Fundamentem 24 letniej działalności statutowej Fundacji Centrum Solidarności jest obszar obejmujący historię Polski lat 1956-1989. Naszymi celami statutowymi są m.in. dokumentowanie i upowszechnianie wiedzy o Solidarności i jej wpływie na rozwój ruchów demokratycznych na świecie, działanie na rzecz krzewienia i propagowania postaw humanistycznych, prospołecznych, przedsiębiorczych i patriotycznych. Jesteśmy jednymi z pięciu założycieli Europejskiego Centrum Solidarności. Na swoim koncie mamy, oprócz prowadzenia od 2000 r. stałej wystawy Drogi do Wolności, która stanowiła zalążek wystawy w ECS, setki projektów edukacyjnych, konferencji, projektów okolicznościowych a także 350 wystaw na całym świecie. W 2004 r., w momencie oficjalnego wejścia Polski do Unii Europejskiej prezentowaliśmy w Parku Mini Europa a także na jednym z głównych placów Brukseli wystawę pt. Drogi do Wolności. Przez Solidarność do Europy. Informacja na temat naszych działań statutowych oraz realizowanych projektów edukacyjnych znajduje się na naszej stronie: www.fcs.org.pl
jest twórcą ścieżek dźwiękowych do filmów, spektakli teatralnych i baletowych, a także muzyki orkiestrowej i operowej. Laureat Oscara i Złotego Globu za muzykę do filmu Frida w reżyserii Julie Taymor, nominowany do Oscara także za Burn it
Blue w kategorii najlepszej piosenki oryginalnej oraz za muzykę do filmów Wywiad z wampirem i Michael Collins w reżyserii Neila Jordana. Autor ponad trzydziestu ścieżek dźwiękowych, w tym do filmów Wrogowie publiczni i Gorączka Michaela Manna, Chłopak rzeźnika Neila Jordana (nagroda Los Angeles Film Critics Award), Batman Forever Joela Schumachera, Narkotykowy kowboj Gusa van Santa oraz Burza, Across The Universe i Tytus Andronikus Julie Taymor. Nominowany dwukrotnie do Złotego Globu i trzykrotnie do Nagród Grammy, wyróżniony przez New York Foundation for the Arts, laureat nagrody ASCAP Founders Award. Autor muzyki do Snu nocy letniej według Williama Shakespeara w nowojorskim Theatre for a New Audience – spektaklu czterokrotnie nominowanego do nagród Drama Desk, w tym raz w kategorii „wybitna muzyka teatralna”. Jego Symfonia gis-moll otrzymała nagrodę Reger Award przyznawaną przez „The Orange Country Register” w kategorii Najlepsza Symfonia Współczesna. Dwuaktowa opera Grendel (reż. Julie Taymor), za którą otrzymał nominację do Nagrody Pulitzera (2006), wystawiona została premierowo w Los Angeles Opera, a także podczas festiwalu Lincoln Center w Nowym Jorku.
Elliot Goldenthal jest kompozytorem oprawy muzycznej do wielu spektakli teatralnych, w tym do Juan Darién: A Carnival Mass (pięć nominacji do Nagród Tony w tym za najlepszy musical i najlepszą oryginalną kompozycję, offbroadwayowska nagroda Obie oraz cztery nominacje do Drama Desk) i Grounded dla nowojorskiego Public Theater. W 2017 r. stworzył ścieżkę dźwiękową do Naszych nocy Ritesha Batry (prod. Netflix). Jesienią tego samego roku miała miejsce premiera koncertu na trąbkę, który napisał specjalnie dla norweskiej trębaczki Tine Thing Helseth.
polski kompozytor współczesnej muzyki poważnej i religijnej. Profesor i rektor Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Katowicach, wychowawca i pedagog muzyczny. Kawaler Orderu Orła Białego. W latach 60. XX w. wspólnie z grupą kompozytorów polskich (m.in. Krzysztof Penderecki, Kazimierz Serocki) wypracowali specyficzny typ nowoczesnej muzyki zwanej często sonoryzmem. Szczytowym osiągnięciem kompozytorskim tego okresu jego twórczości był utwór Scontri ukończony w 1960 i cykl Genesis. Kolejne zainteresowanie muzyką Góreckiego obudziła prezentacja Scontri podczas Warszawskiej Jesieni w 1960. Jest to jeden z najbardziej reprezentacyjnych utworów polskiego sonoryzmu. Tytuł, czyli „zderzenia”, można tłumaczyć jako zderzenia mas dźwiękowych. Gęstość brzmienia w tym utworze jest wyjątkowa, sięga bowiem aż 88-dźwiękowego klasteru. W tym samym roku zdobył I nagrodę w Konkursie Młodych Związków Kompozytorów Polskich (1960) za Monologhi na sopran i 3 grupy instrumentów. Nagroda ta pozwoliła mu wyjechać w pierwszą w życiu podróż zagraniczną – do Francji. W latach 1962–1963 skomponował trzy utwory pod wspólnym tytułem Genesis: Elementi per tre archi, Canti strumentali (na 15 instrumentów) i Monodram (na głos, perkusję i kontrabasy). We wszystkich tych utworach najważniejsze były zmieniające się barwy dźwiękowe, a kompozytor uważał, że taką właśnie muzykę inspiruje otoczenie współczesnego człowieka.
kompozytor, pianista i orkiestrator; ur. w 1984 r. w Warszawie; absolwent studiów kompozytorskich w klasach prof. Zygmunta Krauzego oraz prof. Edwarda Sielickiego na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.
Zdobywca takich nagród jak: Nagroda Konkursu Kompozytorskiego im. Zygmunta Mycielskiego; druga nagroda na Pierwszym Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim Toruń 2013; Grand Prix i tytułu Young Talent Award 2014 na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim podczas Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie czy pierwsza nagroda Konkursu Kompozytorskiego w Kaliszu w 2015 r.
absolwentka legnickiej Szkoły Muzycznej na wydziale fortepianu i śpiewu solowego. Ukończyła studia na Wydziale Wokalnym Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego prof. Jolanty Janucik. W sezonie 2014/2015 była członkiem Akademii Operowej w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej. W 2015 roku uczestniczyła w projekcie dla młodych śpiewaków na Salzburger Festspiele w Austrii, gdzie wcieliła się w postać Rozyny w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego.
Jest laureatką pierwszych nagród na licznych konkursach, między innymi na Międzynarodowym Konkursie „Ferruccio Tagliavini” w Austrii (2014), Międzynarodowym Konkursie Le Grand Prix de l’Opera in Romania (2014), Międzynarodowym Konkursie Wokalnym DEBUT w Niemczech (2014), Międzynarodowym Konkursie Operowym „Ottavio Ziino” we Włoszech (2014), Międzynarodowym Konkursie Śpiewu Iris Adami Corradetti we Włoszech (2016). Zdobyła trzecią nagrodę oraz nagrodę specjalną Soroptimist Club Vercelli Prize na 69. Międzynarodowym Konkursie Muzycznym Gian Battisty Viottiego we Włoszech oraz drugą nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Ady Sari.
Laureatka I nagrody Międzynarodowego Konkursu Klawesynowego im. Paoli Bernardii w Bolonii w 2005 r., ponadto w 2003 r. uzyskała III nagrodę w Międzynarodowym Konkursie Muzyki Dawnej Van Vlaanderen w Brugii (Belgia), z kierowanym przez siebie zespołem Esperanto.
Wyróżniona nagrodą Akademii Fonograficznej „Fryderyk” 2024, w kategorii „Album Roku Muzyka Współczesna” i nagrodą w Międzynarodowym Konkursie „Muzyczne Orły” 2024 za dwupłytowy album z najnowszą muzyką na klawesyn i saksofon (w duecie z Pawłem Gusnarem) i „Fryderyk” 2020 w kategorii „Album Roku Muzyka Dawna” za dwupłytowy album z kompletem solowych klawesynowych utworów Johanna Goldberga i prestiżową nagrodą kulturalną miasta Gdańska „Splendor Gedanensis” za 2019 r. Profesor Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie prowadzi klasę klawesynu.
W 1999 r. ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie (obecnie UMFC), w klasie prof. Leszka Kędrackiego. W 2002 r. uzyskała dyplom Scholi Cantorum Basiliensis – Wyższej Szkoły Muzyki Dawnej w Bazylei w klasie prof. Andrei Marcona. Ponadto w 2020 r. ukończyła studia z zakresu dyrygentury symfoniczno-operowej, w klasie prof. Marcina Nałęcza-Niesiołowskiego w Akademii Muzycznej w Gdańsku, jest także absolwentką studiów podyplomowych Politechniki Gdańskiej na Wydziale Zarządzania i Ekonomii.
W 2009 i 2013 r. została wyróżniona przez czytelników Gazety Wyborczej nagrodą Sztorm Roku. W 2008 otrzymała nagrodę Prezydenta Miasta Gdańska dla Młodych Twórców Kultury. Była stypendystką Ministra Kultury i Sztuki, Marszałka Województwa Pomorskiego, Fundacji Kultury i wielu innych zagranicznych fundacji. Współpracowała z Goldberg Baroque Ensemble, specjalizującym się w wykonawstwie muzyki zachowanej w zbiorach Biblioteki Gdańskiej PAN, dokumentując muzykalia w serii Muzyczne dziedzictwo Miasta Gdańska (DUX, Sarton, MDG). Dużą część działalności poświęca również wykonawstwu współczesnej muzyki pisanej na klawesyn. Brała udział w prawykonaniach utworów kameralnych i solowych Krzysztofa Baculewskiego, Anny Ignatowicz-Glińskiej, Pawła Łukaszewskiego, Edwarda Sielickiego, Tadeusza Dixy, Bartosza Kowalskiego, Marcina Łukaszewskiego, Dariusza Przybylskiego, Mikołaja Hertla, Leszka Możdżera. Owocem działalności na polu muzyki współczesnej były m.in. płyta Le Clavecin Moderne, Le Clavecin Moderne plus Percussion nominowane kolejno do nagród Fryderyk 2017 i 2022. W 2019 Alina Ratkowska dyrygowała prawykonaniem kantaty Zygmunta Krauzego „Francesco”.
W 2010 r. ukazała się jej debiutancka solowa płyta z Wariacjami Goldbergowskimi J. S. Bacha (Sarton), która w 2011 otrzymała dwie nominacje do nagrody fonograficznej „Fryderyk”. W 2012 ukazała się jej płyta z trzema koncertami klawesynowymi Johanna Jeremiasa du Graina, zmarłego w 1756 roku gdańskiego kompozytora i organisty, a rok później poświęcona im książka wydana przez UMFC w Warszawie. W 2018 artystka nagrała koncerty klawesynowe Johanna Gottlieba Goldberga dla renomowanej wytwórni MDG Musikproduktion Dabringhaus und Grimm. Płyta uzyskała cztery nominacje do prestiżowej niemieckiej nagrody „Opus Klassik” 2019. Ratkowska jest autorką publikacji „Śladami Goldberga“, pierwszej monografii poświęconej gdańskiemu klawesyniście i kompozytorowi, za którą została uhonorowana nagrodą kulturalną miasta Gdańska Splendor Gedanensis w 2020 r.
W 2006 r. z jej inicjatywy powstał Festiwal Goldbergowski w Gdańsku, który stał się jednym z najważniejszych festiwali muzyki dawnej w Polsce.
Od września 2022 r. jest dyrektorem naczelnym i artystycznym Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica im. W. Kilara w Słupsku.
ORKIESTRA AKADEMII BEETHOVENOWSKIEJ
„(…) niezwykła energia bije od tego zespołu! [.] fenomenalne światowe brzmienie i muzykalność. Ten zespół gra, jakby grał o wszystko.”
Anna Woźniakowska Polska Muza
Od 21 lat Jeden z czołowych polskich zespołów symfonicznych młodego pokolenia. Tworzą go najwybitniejsi polscy studenci i absolwenci większości europejskich wyższych szkół muzycznych. Zespół rozpoczął działalność w 2003 roku, tuż po sukcesach na 53 festiwalu Jünger Künstler Bayreuth. W 2005 roku, za sprawą Elżbiety Pendereckiej, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej zadebiutowała podczas IX Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena w Warszawie, gromadząc wyśmienite recenzje oraz otrzymując wiele zaproszeń do udziału w prestiżowych festiwalach w kraju i za granicą.
Orkiestra nagrała dotychczas czterdzieści płyt, między innymi dla wytwórni DUX Poland, Dellos USA, Universal Music. Na swoim koncie mają nagrania ścieżek dźwiękowych dla Marvel Studio, Netflix, Warner Bros czy Monolith,
Artystyczną i organizacyjną pieczę nad zespołem pełni od samego początku jej założyciel Marcin Klejdysz. Wysoką klasę orkiestry potwierdza również współpraca z największymi autorytetami sztuki muzycznej, wśród nich Śp. Prof. Krzysztof Penderecki, Jacek Kaspszyk, Jean-Luc Tingaud, Jose Cura, Cristiano Vasquez, Steven Isserlis, Krzysztof Jabłoński, Aleksandra Kurzak, Gautier Capuçon, Kevin Kenner, Andrea Bocelli
i Lang- Lang. Zespół gości na najważniejszych scenach koncertowych m.in. trzykrotnie
w wiedeńskiej Musikverein, Great Hall of People w Pekinie, Konzerthaus Berlin i in..
Na zamówienie orkiestry „3 Symfonię na sopran i orkiestrę do poezji Barbary Sadowskiej”, skomponował zdobywca Oskara – Elliot Goldenthal.
Więcej:
dyrygent, teoretyk muzyki, pedagog, menedżer kultury Studiowała pod kierunkiem tak wybitnych postaci jak: Sir Colin Davis, Helmuth Rilling, Peter Eötvös, Leonid Korchmar, Gabriel Chmura oraz główny jej mentor i pedagog prof. Jerzy Salwarowski. Finalistka i laureatka nagrody publiczności Międzynarodowego Konkursu w Kiszyniowie (2011). Brała też udział w konkursach w Londynie, Trento, Taipei, Besancon.
Koncertowała z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia, Kongresową Orkiestrą Symfoniczną w Sankt Petersburgu, Festiwalową Orkiestrą Kameralną w Katanii, Orkiestrą Filharmoniczną i Operową w Płowdiw, Polską Filharmonią Kameralną, Sinfoniettą Cracovia, Toruńską i Słupską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Opery Bałtyckiej, nadto orkiestrami filharmonicznymi w Częstochowie, Szczecinie i w Kaliszu. Dyrygowała orkiestrami: Sinfonia Varsovia oraz Akademii Beethovenowskiej. Od 2016 r. współpracuje z zespołem muzyki dawnej „Ars Nova“, z którym wystąpiła na prestiżowym Festiwalu „Warszawskie Spotkania Muzyczne“.
Jest doktorem w dziedzinie dyrygentury. W 2008 r. rozpoczęła 8-letnią pracę pedagogiczną
w katedrze Dyrygentury AM w Poznaniu na wydziale kompozycji, dyrygentury, teorii muzyki i rytmiki oraz na wydziałach instrumentalnym i wokalnym.W latach 2008-2015 prowadziła tam zajęcia z dyrygentury symfonicznej. Przez dwa sezony była dyrygentem-asystentem Państwowej Opery Bałtyckiej, prowadząc próby z orkiestrą, chórem, solistami i baletem w premierach Der Rosenkavalier R. Straussa, Rigoletto i La Traviata G.Verdiego, Il Barbiere di Siviglia G. Rossiniego, Mozart i Salieri M. Rimskiego-Korsakowa, La Boheme i Madama Butterfly G. Pucciniego, Giselle Ch. Adama, Dziadek do orzechów P. Czajkowskiego i Straszny dwór St. Moniuszko, prowadząc tam też przedstawienia Wesele Figara W. A. Mozarta oraz Nie taki straszny dwór S. Moniuszko (spektakl edukacyjny).
Stypendystka Ministra Kultury Rządu RP dla wyróżniających się artystów młodego pokolenia „Młoda Polska“. Otrzymała też stypendium rządu włoskiego, biorąc udział w prestiżowym kursie mistrzowskim „Accademia Musicale Chigiana“ w Sienie, prowadzonym przez Maestro Gianluigi Gelmettiego. Brała udział w kursach dyrygenckich: w Moncalvo, we Włoszech (XI Corso di Direzione d’Orchestra, z zespołem muzyki współczesnej Divertimento Ensemble) i dwukrotnie w Szombathely, na Węgrzech w ramach Festiwali Beli Bartoka pod kier. Zoltána Peskó oraz Petera Eötvösa (B. Bartok – Zamek Księcia Sinobrodego). Uczestniczyła też w kursach w Sankt Petersburgu, Częstochowie, Poznaniu, Katowicach i w Krakowie, pracując z Jerzym Salwarowskim, Paul’em Elliot’em Cobbs’em oraz Gabrielem Chmurą oraz w Mistrzowskim Kursie Międzynarodowej Akademii Bachowskiej z Helmuthem Rillingiem w Krakowie oraz w Dreźnie (Niemcy) pod kier. Sir Colina Davis’a.
Jest współautorką książki pt. „Technika dyrygowania w aspekcie różnic stylistycznych” (wyd. AM Poznań, 2015) oraz uczestniczką krajowych i międzynarodowych konferencji naukowych (“Conductor – educator. Based on Henryk Czyż’s television series “Nie taki diabeł straszny”, “The devil’s not so black” – Oxford Conducting Institute, Conducting Studies Conference 24-26.06.2016; “Bohdan Wodiczko – dyrygent współczesności”, UMFC Warszawa 10.12.2016).
manager z wyższym wykształceniem muzycznym. Ukończył studia muzyczne oraz podyplomowe „Zarządzanie Kulturą w Wymiarze Europejskim” w Krakowskiej Akademii Muzycznej. W 2003 r. powołał do życia Orkiestrę Kameralną , którą przekształcił w zespół symfoniczny działający od 2005 r. pod nazwą Orkiestra Akademii Beethovenowskiej. Jako jej manager jest twórcą wielu autorskich pomysłów takich jak „Nowe Drogi Klasyki”, „Akademia Pana Beethovena”, „Jeszcze Polska Muzyka”, „B9”, „Comarch Young Euro Experience 2010” oraz producentem i współproducentem wielu wydarzeń kulturalnych w kraju i za granicą. Od 2009 r. prowadzi własna działalność gospodarczą pod nazwą Orchestra Manager MK, ukierunkowaną wyłącznie na wspieranie rozwoju Orkiestry Akademii Beethovenowskiej poprzez promowanie i prezentowanie zespołu w najważniejszych ośrodkach europejskich (Musikverein Wiedeń, Concertgebouw Amsterdam,Gasteig Monachium, Alte Oper Frankfurt czy Berliński Konzerthaus).
Od 2006 r. prowadzi systematyczne działania,mające na celu zawiązanie nowoczesnej instytucji kultury w formie Orkiestry Akademii Beethovenowskiej, opartej o modelbrytyjski, który na piedestale stawia jakość oraz człowieka jako cel inwestycji. Marcin Klejdysz ze względu na swoje doświadczenie posiada bogate otoczenie producenckie i biznesowe. Do współpracy udało mu się przekonać najbogatszych Europejczyków takich jak Prof. Janusz Filipiak, Janusz Bielecki, Alain Tingaud, Fons van Pull. Jego nowatorskie pomysły wspierania polskiej kultury są analizowane między innymi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Kanadzie, USA, Norwegii, Holandii, Argentynie, Chinach, Francji i Niemczech. Ponadto jest konsultantem Fundacji Bielecki Art., Monferlandcuultur Fonds, Stowarzyszenia im. Ludwiga van Beethovena i innych.
Gromadzi wokół siebie wykształconych specjalistów w dziedzinie kultury, marketingu, fundraisingu, oraz nowoczesnego zarządzania. Kilkukrotnie nominowany do nagród Osobowość Roku w sektorze zarządzania kulturą. Zauważalną cechą działalności producenckiej Marcina Klejdysza jest budowanie partnerstw i relacji ponad-konkurencyjnych dla osiągnięcia wspólnego dobra oraz realnego szerzenia faktycznego celu rozwoju kultury wysokiej.
Bilety dostępne są na bilety24.pl. Można je również nabyć na miejscu – Filharmonia Pomorska ul. Ołowianka 1, Gdańsk.
Nie przegap tego wyjątkowego wydarzenia, które przypomni o ważnych momentach w historii Polski!
ORGANIZATOR:
Fundacja Centrum Solidarności
MECENAT:
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programów „Muzyka”, realizowane przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca”
SPONSOR STRATEGICZNY:
Energa Grupa ORLEN
PARTNER:
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego
PATRONAT:
Marszałek Województwa Pomorskiego Mieczysław Struk
Prezydent Lech Wałęsa – Instytut Lecha Wałęsy
PARTNERZY:
Orkiestra Akademii Beethovenowskiej
Port Lotniczy Gdańsk Sp. z o.o.
Dwór Uphagena Arche Gdańsk
PARTNER MOTORYZACYJNY:
Subaru
PARTNERZY MEDIALNI:
RMF Classic
TVP
TVP3 Gdańsk
Zawsze Pomorze
Wielkie marzenie, potem ambitne plany, tytaniczna praca wielu zaangażowanych osób, instytucji, a po drodze wiara w sukces i ogromny kredyt zaufania, który otrzymaliśmy…. wszystko to złożyło się na efekt, którego świadkiem mogła być publiczność tak licznie przybyła na koncert.
Repertuar tego wydarzenia został bardzo przemyślany i dobrany tak, aby muzyka stała się głosem historii, teraźniejszości i nadziei na przyszłość.
Wśród wielu znamienitych Gości naszego koncertu niech będzie nam dane uhonorować wszystkie osoby, które przyjęły nasze zaproszenie, a w tym Prezydenta Lecha Wałęsy wraz z małżonką.
Prezydent zaszczycił publiczność swoim słowem, co spotkało się z wielkim aplauzem licznie zgromadzonych.
Widownia miała też okazję obejrzeć krótki film pt. “Europejskie Drogi Do Wolności”, który wśród niektórych przywołał wspomnienia, a młodszej części dał namiastkę tamtych dni.
W trakcie muzycznej części wieczoru wybrzmiały dzieła:
Henryka Mikołaja Góreckiego, Elliota Goldenthala oraz Jana Sanejki.
Były to: Koncert na klawesyn i orkiestrę Henryka Mikołaja Góreckiego
III Symfonia na sopran i orkiestrę Elliota Goldenthala do poezji Barbary Sadowskiej
Symfonia Wolności – Jana Sanejki
Muzyka w tak wyjątkowym wykonaniu mogła wybrzmieć dzięki Artystom:
Adriana Ferfecka – sopran
prof. Alina Ratkowska – klawesyn
Orkiestra Akademii Beethovenowskiej z Krakowa pod dyrekcją Maestry Moniki Stefaniak.
Wieczór ten nie mógłby się odbyć, gdyby nie wsparcie jakie otrzymaliśmy:
Sponsorem Strategicznym Koncertu została: ENERGA GRUPA ORLEN
Mecenat nad wydarzeniem objęło:
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
oraz Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Patronat nad Wydarzeniem objęło Województwo Pomorskie
oraz Instytut Lecha Wałęsy.
Partnerami wydarzenia zostali: Dwór Uphagena, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Lotnisko Lecha Wałęsy w Gdańsku.
Partnerami Medialnymi zostali: RMF Classic, TVP, TVP3 Gdańsk,
Zawsze Pomorze.
Partnerem Motoryzacyjnym zostało: Subaru
“Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programów “Muzyka” realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca”.
Koncert został dofinansowany ze środków Województwa Pomorskiego.
Dziękujemy wszystkim osobom, które wsparły nas w tym przedsięwzięciu, dodały nam siły i wiary, a także zwyczajnie pomogły nam w najbardziej prozaicznych działaniach na każdym etapie współpracy. Nie wszystkich jesteśmy w stanie wymienić z nazwiska, ale wszystkim dziękujemy.
fot. Anna Rezulak